Saturday 23 October 2010

Video menarik hari ini.

Bismillah.

Hari ni boleh dikatakan hari yg sgt penuh dgn masa lapang. Oleh krane nak mengelakkan aku buang 24 jam ni dgn bende yg x berpekdah, maka aku pun g library buat fundamental math. Lama gak duk situ sambil2 nengok video kat youtube. aku rasa dlm 2 jam tu, satu jam je yg aku betul2 fokus kt fundamental math aku tu. Yg lain memg aku layan youtube je.

Dari isu yg sgt hangat dibincgkan di Malaysia sampaila video yg lama2 aku tengok. Dari video IFF(Islamic Fashion Festival), tragedi memali dan macam2 lagi. Aku mungkin agak kurg ambik berat pasal isu politik di Malaysia, tapi kalo salahfaham terhadap islam, memg aku agak suka utk siasat. Dalam banyak2 video, video ni yg paling menyayat hati.

Video ni berkisar tentang sebuah masjid yg dirobohkan di kedah. Pasal siapa robohkan, aku sendiri tak tahu. Walaupun tajuk video ni sebegitu, aku sendiri xde bukti utk mengaitkan segalanya dgn pihak terbabit. Malah, aku sendiri x mahu ckp pasal politik kat sini. Yang aku sangat terkesan dalam video ni ialah bila start minit ke 4:40. Ape yg menariknya? silelah tonton:



Macamne? Ntah macamne memang hati aku terusik bila tengok pakcik yg kene robohkan masjid tu menangis teresak2. Apela agaknya perasaan yg bermain dalam hati beliau ye. Allah masukkan perasaan "bersalah" dan "x sampai hati" nak robohkan rumah milik Pencipta die sendiri. Hebatkan?

Soal roboh2 dan adab2 merobohkan masjid bolehlah tanye ustaz2 yg ade di sekitar anda.
Sekian

No comments:

Post a Comment