Tuesday 26 October 2010

Jelajah Leicester Hujung Minggu bhgian 2

Bismillah

Dalam perjalanan dari De Montfort ke Jewry Wall, kami singgah sebentar di Castle Garden yg pemandangannya takdela segempaq namanya. Castle Garden ni paling lawa pun bila tiba musim bunga. Itupun masih belum mampu menandingi Abbey Park. Aku pernah bubuh gmbar2 bunga kat situ dalam post yg ke 100 aku. Haha. Okla, Oleh kerana kami semua nak cepat, cadangnya nak singgah kejap je kat situ.

Tapi junior2 aku ni tetibe ade idea bergambar pelik2 plak. Ajak tangkap gambar sambil baling2 daun, nak bg nampak macam daun berguguran la konon. Haha. Aku yg dah tua ni pun layan jela. Ni gambonye:

Ade nmpak macam daun2 berguguran ke?

Cameraman dengki, jadi terpaksa wat balik sekali sbb die pun nak masuk dalam gambo. Haha

Kami akhirnye meneruskan perjalanan dan tak smpai 5 minit dah smpai Jewry Wall tu. Sebenarnya, Jewry Wall ni bukan ade ape2 sgt, tp pasal batu die tu cantik, aku pun ajaklah diorg ni pergi. Jewry Wall ni merupakan tempat mandi awam org ROM dahulu kala. Walaupun dikatakan bende alah ni sudahpun berusia 2000 tahun, beberapa serpihan bangunan yg tinggal ni hanye dijumpai lebih kurg tahun 1930.

Kali ni budak2 tu xdela rajin plak nak masuk muzium die. Sekadar berjalan2 di kawasan luar sambil menangkap gambar. Memg tu pun tujuan utama. Tapi diorg ni memg suke tengok kamera pun.

Sanggup diorg meniarap kat rumput yg x brape nak kering tu sbb nak tgkap gambar. hebat2.


Ade nmpak macam kt luar negara x gambar ni?

Poket aku tu penuh dgn barang. Macam2 aku sumbat. Aduih...

Kami akhirnye pulang kembali ke rumah masing2. Junior2 aku ni baru je masuk rumah diorg 2 hari sebelum tu. Oh ye, oleh kerana semua gambar di atas ni menggunakan camera junior2 aku, jadi aku pun kembali ke rumah diorg selepas solat zuhur utk ambik gambar. Yang syoknye, diorg ni tengah masak sambal ikan dgn sayur campur. Tanpa segan dan silunya aku pun tumpang sekaki. Hehe. Asyik makan ayam je, dpt makan ikan pon syok jugak.

Nasi putih+sayur cmpur+sambal ikan

Esok ade test. Tapi masih sempat update blog ni. Tapi aku dah nk muntah menghadap nota fundamental ni dekat 3 jam.

Sekian..

No comments:

Post a Comment