Tuesday 12 October 2010

Teman baru tahun kedua

Bismillah..

Ahad baru ni, aku kembali menuju ke carboot. Setelah basikal lama aq dicuri, aku memang terasa amat memerlukan basikal baru sebagai ganti. Sedih gak bile teringatkan basikal lama tu. Hanya beberapa bulan je aq sempat bersama basikal tu, tapi dah merata tempat kami pergi menjelajah bumi Leicester. Merindui Highfield juga menyebabkan aku mula mencari-cari basikal di carboot yg terletak di Beaumont tu, 2 hari lepas.

Beaumont Leys.. Kul 9 pagi aq dah sampai

Pilihan basikal yg ade

Pemilihan basikal pagi tu xdela lama sangat. Mulanya, aku pilih basikal bewarna kuning putih yg berharga 25pound. Oleh kerana aq nak jalan2 sekitar carboot tu, jadi aku pun mintak penjual tu simpankan kejap semantara aq jalan2. Lepas lebih kurang satu jam, aq pun kembali ke tempat penjual tu dan menuju pulang ke rumah. Baru 5 minit kayuh basikal, ternyata basikal tu tersangatlah berat dan susah utk naik bukit. jadi, aq pun patah balik.

Aq mintak izin penjual tu utk tukaq basikal len dengan alasan basikal yg sedia ada tu sangatla berat. Menariknya, penjual tu kasi aq tukar. tapi x banyak pilihan pun. Pilih punye pilih, pikir punye pikir, akhirnya aku ambik basikal lumba yg harganya sama dengan harga basikal kuning tadi. Kali ni memang tersangatlah ringan.

Basikal baru..

Sebelum gune, aq hanto ke kedai utk betulkan gear die sikit2. Orang tu agak terkejut bile tau aq beli basikal tu kat carboot dgn harga 25pound. Die kate, harga basikal tu kalo yg baru punye ialah 500pound!! Dahsyat kan?

Rezeki dikala kegawatan ekonomi

Apepun, semoga banyak manfaat yg boleh aq dapat dengan adenye basikal ni. InshaAllah

sekian

No comments:

Post a Comment