Tuesday 18 May 2010

Keluarga Leicester.. Terasa akan kehilangan mereka

Bismillah..

Sebenarnya hari ni teringin nak tulis bende lain. Tapi Allah gerakkan hati aku untuk tulis pasal keluarga yang aku ada kat leicester. Hidup dalam kelompok yang kecil, menyebabkan kite sangat2 sayang pada orang yang ade di sekeliling kita. Mana tidaknya, memang diorang jelah tempat untuk menghiburkan hati di leicester ni. Ingat, waktu awal-awal datang, memang kami rapat sebab sponsor sama, course pun sama. Syahir plak memang aku dah kenal kat KYUEm.

Waktu awal-awal sampai kat london. Mamat2 KPM leicester.

Baru balik dari Morrison. Waktu ni, kami beli bantal dan duvet. Tu yang penuh tangan tu
Seronok waktu ni, tak yah nak pikir exam ape2.

Boleh dikatakan, memang kami dah ade Hall masing2 waktu tu. Tapi oleh kerana kos yang tinggi bila duduk kat Hall, kami buat keputusan untuk tinggal di rumah sewa yg lebih jimat. Oleh kerana ini adalah keputusan last2 minit, maka perlukan masa sebelum masuk ke rumah baru. Maka, kami menumpang sebentar di rumah Izwan, Naufal, Cat dan Poji yang merupakan senior kami di situ. Kami tumpang bukannya sehari ataupun 3 hari, tapi 2 minggu. Bagi aku satu tempoh yg sangat lama. Layanan mereka? Hanya Allah saje yang dapat balas..

Menyambut hari jadi ferd. Kiri sekali Cat, sebelah die Naufal dan sebelah die lagi Poji.
Senior2 yang kami paling rapat.

Boleh dikatakan, memang kami sangat2 rapat waktu tu. Dan diorang 4 orang adelah orang yang sangat2 ambik berat pasal kami berlima. Makan diorang sediakan, pegi Uni pun diorang bawakkan, hatta waktu cari rumah pun diorang tolong. Hinggalah saat aku keluar daripada rumah tu, aku berjanji pada diri aku, sapa2 yang cari pasal dengan diorang empat orang, maksudnya diorang juga cari pasal dengan aku. Dan aku memang sentiasa akan backup budak2 rumah tu. Memang tak tahu camne nak balas budi diorang.

Tapi akhir-akhir ni aku rasa tak sedap hati. Seolah-olah aku akan kehilangan keluarga aku di Leicester. Memang perasaan tu muncul akhir-akhir ni. Aku tak tahulah apa lagi yang tinggal untuk aku di Leicester ni kalau aku kehilangan diorang. Walau apa pun terjadi, aku tetap akan sayang keluarga aku di Leicester. Semoga kita semua mendapat yang terbaik. Hanya Allah yang mampu menyatukan hati-hati ini. Aku mintak maaf kalau ade apa2 yang melukakan hati korang semua.

Waktu sambutan raya Aidil Fitri. Bukan main lagi bergaya.
Badan aku sgt besar waktu ni.

Selepas solat sunat Aidil Adha. Bersama anak tok imam.

Aku menulis di blog ini sebagai perkhabaran aku untuk orang-orang di Malaysia. Dan memang aku rahsiakan daripada orang2 leicester sebab apa yang aku tulis sudah tentu melibatkan diorang. Ade perkara yang baik dan ade jua perkara yang buruk sebagai ikhtibar kepada semua orang yang baca blog ni. Kadang-kadang ramai yg salah tafsir. Aku takkan privatekan blog ni, dan aku harap siapa yang baca dengan niat jahat, tolonglah jgn baca blog ni. Harap maklum.

Esok aku ada paper real analysis. Selamat Berjaya Semua..
Kepada budak2 rumah aku, aku sayang korang!! terasa jiwang plak. Haha
Semua benda yang aku tegur, adalah sebab aku sayang.

Sekian..

No comments:

Post a Comment