Monday 29 March 2010

Yang baru sudah tiba. yang lama tidak dilupa

Bismillah..

Laptop acer aku kini sudah berumur 2 tahun lebih. Walaupun ianya masih format window XP, tapi laptop ni sangat la tahan lasak. Walopun laptop ni tak boleh shut down, aku masih boleh tutup dgn cabut wayar je. Tu pun masih tetap tahan lasak. Walopun laptop ni tidak mengeluarkn bunyi yang kuat, tapi aku masih boleh pakai earphone demi mendapatkan suara yg lebih jelas.

Namun begitu, sejak aku ambik maths, kami terikat dgn kerja programming yg sgt x best iaitu matlab. Maka, medium yg sangat diperlukan ialah sebijik laptop yg lancar dan mudah dibawa ke mana2. Bile aku gune laptop acer ni, die asyik jam je sebab tak mampu nak tahan dgn software programming ni. Dengan muatan yg sarat juge dlm laptop ni, maka bertambah jam la jadinye laptop ni. Waktu wat matlab asyik rase nak campak laptop.

Maka pagi tadi sampai la juga teman hidup yg baru:

Anda beli, anda tak perlu g ambik.. Mereka datang sendiri


Hitam itu menawan


Selamat datang sahabat baru

Screen lebih kecil. Semoga korang dapat jadi kawan baik

Akhir ni, memg aku mencari2 laptop yg sesuai, mpunyai hard disk yg besar tetapi kecil. Sebelum ni, aku beli dari ebay sebijik laptop MSI tp refurbished punye. Harge die hanye 180 pound. Try la kali 5.25 cam tu untuk convert dlm ringgit. Memg murah. Tp laptop ni x sampai kt rumah aku sbb xde orang. Akhirnye, tuan punye laptop(argos) pn bagi balik duit aku. Bersyukur sgt sebab x sangke Allah nak bg yg lebih baik.

Bile aku cek kt amazon, ade laptop tgh promosi!!.. Memg murah. Packard Bell yg mempunyai Hard disk 320 GB. Hanya 240 pound.. Nk convert dlm ringgit dipersilakan. Memg murah. Selepas 3 hari bekerja, laptop ni sampai pagi tadi. Lebih kecil dan mempunyai RAM yg lebih besar.

Moga2 engkau bermanfaat wahai laptop baru..
Laptop lama jgn risau, anda lebih sgt diperlukan. Byk kot kerja aku ade dalam ni.

Sekian.. wassalam

No comments:

Post a Comment