Tuesday 15 November 2011

Tetamu semesti dari Dublin

Bismillah

Ahad lepas, rakan sedorm/sekelas/sepasang kasil(atas bawah) datang ke Leicester. Pelik gak bila dapat panggilan dari nombor yang pelik sabtu lepas. Rupe-rupenye nombor baith yang datang juga ke Notts games. Dia naik train dari Nottingham ke Leicester jam 1 lebih. Sampai dekat pukul 1.50 tengah hari dgn seorang kawan bernama khairul. Cadangnya nak teruih bawak die makan tapi oleh kerana nak letak beg, kami pub balik ke rumah teruih.

Lepas rehat kejap, teruih ke town..

Bawak diorang jalan-jalan kat town yang sedang ada international Market. Orang Hungarian tukang tangkap.

Lepas tu ke taman

Ni air pancut Leicester. Goncang sikit kamera ni waktu malam. terlupa bawak tripod

Hiasan-hiasan kat taman tu

Kami balik semula ke rumah sebab aku nak kena solat Maghrib. Lepas solat, aku masak sikit dan diorang rehat sebentar kat bilik aku. Jam 7.15 malam, aku bawak diorang ke masjid e-abu bakar dengan masing2 mengayuh basikal. Balik masjid, teruih ke rumah apek sebab ade sorang lagi budak Dublin yang lepak situ. Diorang ni akan balik sama-sama pagi esok dari East Midlands Airport. Habis borak-borak, teruih kami ke Leicester Tiger..

Gambar dah jadi lawa sebab ade tripod. First time aku bergambar kat sini

Lebih kurang jam 8.30 malam, kami pulang semula dan aku suruh diorang tidur awal. Diorang perlu ke lapangan terbang jam 3 pagi. Jadi kene bertolak dari rumah jam 2.30 pagi macam tu. Kalau tak tidur takut pening plak. Flight penerbangan ke Dublin akan bertolak sekitar jam 6 pagi. Tepat jam 2.45 pagi, baru teksi ambik diorg pegi ke Bus station. Sedih gak sebab kejap je diorang stay rumah aku. Baith dan kawan2 akan abih bulan March ni. Tak pasti sempat ke tak aku ke Dublin nanti.

Terima kasih atas kunjungan.