Sunday 27 November 2011

Leaminton Spa

Bismillah..

Dah 3 hari komputer aku tak dapat internet. Aku sendiri tak pasti kenapa, yang pasti ianya bukan salah internet sebab iphone dan ipad aku dapat internet. Syahir bagi tips utk selesaikan masalah ni, tapi sebaik sahaja aku nak try pagi ni, tetibe Allah dah baiki sendiri laptop ni. Alhamdulillah. Banyak nak update, tapi terpaksa tangguh post lain. Ni aku nak cerita pasal kisah semalam.

Aku semalam ke Leamington Spa yang terletak di Warwickshire. Bagi mereka yang selalu ke University of Warwick, mesti pernah dengar nama ni sebab bas ke University tu dari Coventry mesti akan tulis tempat ni. Aku ke sana bukan sebab ade program ke ape, tapi semata-mata nak ambik Projector Screen yang aku bid di Ebay. Jam 9.05 pagi dah keluar dari rumah dan pergi hantar basikal kat kedai sebab nak kena baiki brek. Lepas tu terus bertolak ke Nuneaton menaiki keretapi.

Tempat yang wajip transit kalau ke Coventry. Oleh kerana kene tunggu sejam, aku pergi lepak2 dekat ASDA die. Dapat makan donut.

Dari nuneaton, aku terus transit ke Coventry dan solat Zuhur di sana. Nak singgah rumah kawan, tapi sangat jauh untuk dipergi. Jam 12.25, aku menaiki kembali keretapi ke Leamington Spa yang hanya mengambil masa 10 minit. Janji dengan pemilik projector screen tu pukul 1 tgh hari. Jalan punya jalan, 1.05 tgh hari baru aku sampai. Tak sangka jarak satu batu tu mengambil masa 25 minit utk pejalan kaki. Lepas jumpa tuan rumah, aku pun bawak balik benda besar tu dengan berjalan kaki sampailah akhirnya di pekan Leamington Spa.

Dekat sini, ada tempat Spa milik kerabar diRaja. Aku tak tau lah ni dulu punye, atau memang raja sekarang yang gune. Tu lah sebab nama tempat ni Leamington Spa.

Alang-alang datang sini, aku pun search kat internet apa tarikan kat sini. Maka, dicadangkan untuk pergi taman ni.

Lawa taman ni, tapi takde apa sangat.

Jarak dari pekan Leamington Spa tu dari Rail Station hanya ambik masa dalam 6 minit je. Waktu nak berjalan kaki balik tu, tetibe ade mat saleh baling plastik McD kat aku. Memang budak2 masalah la aku rasa sebabtak pernah aku jumpe budak macam tu. Aku kembali semula ke Coventry jam 2.12 petang meninggalkan Leamington Spa.


Sebenarnya, perjalanan ke Leamington Spa takdelah ambik masa yang lama. Tapi oleh kerana banyaktunggu between nak transit, perjalanan pegi dan balik memakan masa lebih 4 jam. So banyak masa habis kat menunggu je. Sebenarnya aku boleh balik lambat lagi sebab beli open return, tapi nak mengejar solat maghrib yang bermula jam 4 petang samapi 5 lebih, aku bercadang untuk pulang awal je ke Leicester. Ambik basikal balik dan sampai ke rumah kul 4.40 petang.

Malam plak Izwan and the geng buat program...

makin di Penghujung autumn!!

Sekian dari syuib0809

No comments:

Post a Comment