Saturday 2 July 2011

Tamatnya episod Jaulah Midsummer

Bismillah..

Aku sampai di Sheffield dalam pukul 7 petang. Seterusnya berjalan menuju ke rumah syakir yang merupakan rumah lama bagi arwah Mas Afzal. Aku sekadar datang menziarah sheffield je, tapi sheffield pun dah kosong sebab ramai dah balik Malaysia. Malam tu, syakir buat nasik lemak dengan ayam goreng. Memang kenyang habislah. Malam tu aku banyak berbual dengan syakir je. Esoknya barulah aku bersembang dengan Andy dan Hilman yang baru pulang dari Italy. Aku singgah kejap je kat rumah diorang manakala syakir memang nak lepak lama sebab rumah die takde internet.


Aku pulang semula ke Leicester Hari sabtu petang. Jarak dari Sheffield ke Leicester tidaklah begitu lama. Pertemuan dengan Andy menyebabkan aku mengubah sedikit perancangan aku sewaktu di Italy nanti. Oklah, setelah berehat semalaman, keesokan harinya aku ke Coventry pulak. Kali ni aku bawak basikal dalam train supaya memudahkan perjalanan di Coventry. Cuaca hari tu memang panas giler. Aku ke University of Warwick sebab IluvWarwick ade buat BBQ kat sana. Lepas BBQ, aku terus menuju ke rumah Yorke. Tak sangka ramai pulak orang kat situ..


Sebenarnya aku ke Coventry untuk ambik gambar dari kamera afif dan idil. Sambil tu melawat rakan-rakan yang akan pulang ke tanah air beberapa hari lagi. Tak sangka Pi'e yang dari Scotland pun ade kat situ. Asyraf Raiez bekas ahli Chalet aku pun ada. Tak lama duk situ, dalam pukul 5 lebih aku dah menuju semula ke train station. Aku menunggu kat platform yang tertulis kat situ sebab dalam 30 minit lagi baru train akan sampai. Oleh kerana bosan, aku pun baca buku yang diberikan oleh syahir kat aku petang tadi. Tup tap tup tap aku ternampak train aku tapi kat platform lain. Rupe2nya orang tu tukar platform tapi aku tak sedar sebab duk lalok baca buku tu. Akibatnya terpaksa tunggu train lagi satu yg hanya akan sampai kul 9 malam. Tapi xyah bayar sebab tiket aku leh gune lagi.

Nilah pertama kali aku tertinggal train. Tapi memang train sebenar aku kul 9 malam tu. Saje aku pilih balik awal kul 5.45 tu. Aku sambung baca buku len plak. Akhirnya sampai juga aku di Leicester lebih kurang 11 malam. Maka tamatlah perjalanan musafir aku. Bermusafir memang suatu perkara yang banyak mengajar kite tentang hidup susah. jauh dari kesenangan dunia namun dekat dengan kesenangan menjadi seorang Muslim. Jaulah aku masih belum berakhir untuk cuti musim panas ni. Dua hari lagi akan ke Italy plak. Apepun, terimalah video jaulah kami di Masterdam yang disunting oleh Faiz Abdul Rahman:



Keesokan harinya, aku ke rumah Ustaz Izzam dan Abang Ghazali sebab tolong angkut barang dalam lori. Kedua-dua keluarga ini akan pulang dan sudah pun pulang sekarang ni. Sekian untuk Hari ni. Jumpa lagi untuk episod di Italy nanti..


Sekian dari syuib0809

No comments:

Post a Comment