Monday 14 October 2013

Random awal Zulhijah

Bismillah

Tiga buah buku yang baru dibeli-belahkan semalam. Satu buku sejarah, satu buku sains Islam dan satu buku sunnatullah lelaki dan wanita. Punyalah banyak buku dekat POPULAR manjung ni, tapi tiga ni yang berkenan di hati. InsyaAllah akan ulas buku ni bila dah habis baca.


 

Aku memang teringin nak tahu pasal Umat islam di China. Waktu kat UK, aku pernah dengar talk dari Ann Wan Seng dan tengok beberapa dokumentari Islam di China melalui youtube. Memang menarik. Buku Sains Solat tu pula aku beli sebab Dr fadzil HEP IPG promote waktu tazkirah Ramadhan Zohor beberapa bulan yang lalu. Aku takde minat sangat, tapi baca jelah dulu. Buku Why Men don't listen..... tu plak aku aku beli sebab teringat kepada seorang junior IPG, azizi yang beriya sangat cari buku ni. Sekadar memahami manusia dengan lebih mendalam. Tiada niat nak jadi pengorat ke apa.

Baru-baru ni memang aku tak banyak fikir pasal kahwin, banyak aku fikir pasal RUMAH je. Ntah, tak tahu pasal apa aku banyak terbayang rumah kecil yang ingin dibina. beberapa design berlegar dalam kepala. Antara design yang turut diambil kira ialah design chalet KYUEM dan design bilik Felda Residence yang baru-baru ni aku pergi. Tema rumah ialah rumah bujang yang kecil dan murah, namun dibina atas tapak yang luas supaya boleh tambah-tambah bila dah banyak duit.

Bukan apa, teringin nak ada meja kerja, kawasan berehat sendiri seperti di UK.



Hmm, banyak benda nak cerita namun tak berapa menarik. Dua hari lepas sempat bertemu sahabat-sahabat SEMESTI yang lama tak berjumpa. Ada yang kereta masuk dalam sungai, ada yang bercerita pasal kerjaya dan ada juga cerita mengenai rakan-rakan yang pelbagai ragam lagi. Cuma menariknya, pertemuan tersebut diakhiri dengan dua undangan majlis walimah yang bakal berlansung hujung tahun ni. Bila tengok kawan kahwin, memang teringin nak kahwin. Dan waktu ni lah niat kahwin selalu salah. Apepun 22hb dan 28hb Disember majlis tersebut bakal berlansung, maka memang lengkaplah setiap minggu akan ada sahaja kenduri untuk dihadiri. Tahniah!!




Sekian dari Syuib0809.

No comments:

Post a Comment