Sunday 8 September 2013

Luahan kepenatan

Bismillah

Wahai Isteriku..
Di manakah dirimu? Siapakah dirimu?
Bagaimanakah untuk aku bertemu dengan dirimu?

Wahai Isteriku...
Sentiasa dalam doaku, aku berharap Allah permudahkan untuk aku bertemu denganmu. Lalu aku berusaha, dan kerana itu juga aku akhirnya selalu kecewa..

Wahai isteriku...
Seringkali aku merasa sangat hampir untuk bertemu dirimu.
Aku menyangka si dia adalah dirimu yang dicari.
Namun ternyata Allah mentakdirkan dirimu bukanlah si dia.

Wahai isteriku...
Aku selalu melihat orang memilih buah tembikai berdasarkan luarannya. Maka, yang elok rupanya sering menjadi pilihan walaupun tiada jaminan keelokan isinya. Tembikai yang terserlah kekurangan rupanya hanya dibiarkan atau diambil sebagai pilihan terakhir. Aku kerapkali melihat diriku tidak ubah seperti tembikai ini. Yang cacat luarannya, apatah lagi mahu memberi jaminan keelokan dalamannya.
Maaf, kerana sudi menerimaku.

Wahai isteriku...
Pernah beberapa kali aku fikirkan..
Mungkin Allah akan menjemputku sebelum aku sempat bertemu mahupun diijab kabulkan denganmu. Lalu aku berdoa, agar Allah menjadiku diriku dan dirimu sebagai sebahagian ahli-ahli syurga.

Wahai isteriku...
Aku mempercayai dirimu kerana aku percaya kepada Tuhan yang menciptakanmu
Malahan aku mencintai dirimu kerana atas cintanya lah aku bertemu denganmu.
Walaupun hakikatnya, aku masih belum bertemu dirimu, isteriku.

Moga engkau bertemu karya kecilku ini, dari izuan yang menyayangimu.

Sekian dari Syuib0809

No comments:

Post a Comment