Friday 30 December 2011

Jelajah Fuiyo 2011: Dari Heatree ke Plymouth

Bismillah..

Aku sebenarnya nak menulis tentang penutup dan hari ketiga berjalannya Fuiyo. Tapi sayangnya, takde plak videonya kat youtube. Malah video yg sedia ade pun dah di delete. Jadi, kite lompat terus sebaik sahaja tamatnya Fuiyo. Sebaik sahaja aku tutp majlis dgn beberapa briefing, kami beramai-ramai tangkap gambar bersama. Cuma sayangnya, gambar2 tersebut hanya ada kat AJK media sahaja. namun begitu, aku ade gambar yang lebih menarik. Gambar yang berkaitan sendiri dengan nama blog ni syuib0809..

Fuiyo kali ni dihadiri oleh 4 generasi syuib(syu'bah ibadah) MUSCOM..

Dari muda ke paling tua. Adin(syuib1011), syakir(syuib0910), aku(syuib0809), Azri(syuib0708)

Sebaik sahaja tamat, kami semua beratur untuk ambik makanan dan seterusnya berkejaran kemas barang untuk pulang ke Plymouth. Ade 4 buah bas dan kesemuanya mengambil masa hampir satu jam untuk sampai ke MARJON, university bagi pelajar2 TESL dari Malaysia. Semua peserta dibahagikan kepada beberapa rumah dan aku dapat duk kat rumah Junior bernama Affandi. Bersama-sama aku ialah Hilman, Shamsul, Jerung dan Hanafi. Tetibe terserempak sahabat lama dari kem Predepature, AMirul..
Inilah perkampungan pelajar melayu di MARJON, Plymouth

Ruang makan tempat kami selalu lepak. Malam tu kami dihidangkan bihun goreng. Manakala sarapan ade sardin dgn kuah durian. Paling kanan aselah shamsul sheffield.

Malam tu, kami main teka-teki bahasa kelantan/terengganu. Shamsul akan cakap satu ayat dalam bahasa kelantan kemudian kami kene translate kepada bahasa melayu. Memang gelak sakan kami malam tu. Kemudian, aktiviti malam diteruskan dengan menonton filem yang bertajuk lucunya negeri ini. memang movie islamc yang sangat bagus untuk difikirkan. Kami kemudiannya tidur dan bangun keesokan harinya dgn sarapan terhidang di depan mata.

Sekarang tibalah masanya berjalan-jalan di bandar Plymouth..

Ni gambar kami berhampiran pantai. Yang perempuan sorang tu ialah kak mun, zaujah hisyam.

Agak lawa tempat ni. Cume banyak anjing wireless. Kami jalan kat bandar die kejap je. banyak sgt orang tgh boxing day.

Ni juju, cameraman utama. banyak gambar kat die je. Jadi sikit je yg aku leh bubuh sini.

Lepas jalan-jalan, makan kat kedai kurdish. terkejut habis die tngok kami ramai2. Abih makan die pesan, next time kalo nak dtg, call dulu. Baru die boleh bagi banyak. org kurdish memang baik.

Balik dari town, aku banyak lepak di rumah Nizam dan Haziq sebab aku memang dah janji nak datang rumah diorang pada awalnya. Memang lama tak sembang dengan diorang. jadi hari tu aku banyak lepak kat situ. Ditambah plak banyak rakan-rakan dari luar yang tidur rumah beliau. Malam tu, kami sekali lagi tengok movie cerita Warrior dan lepas tu main game mencabar minda yang Hisham baru beli. Memang mencabar.

Malam tu, syahir warwick sudah mule beransur pulang. Diikuti kepulangan beramai-ramai sekitar jam 7 pagi. tinggallah aku dan beberapa orang rakan. Datang rumah safwan junior untuk makan tgh hari dan aku kemudiannya pulang kembali ke rumah Nizam utk kemas barang dan berehat. Petang tu Nizam buat ayam masak lemak sebelum aku berangkat pulang ke Leicester. Di town, Affandi dan rakan-rakan sudah menanti untuk membawa aku ke Train Station. Sungguh terasa Ukhwah yang terjalin sepanjang 6 hari perjalanan ini..

Akhirnya kami berpisah.. Semoga berjumpa lagi.


Sekian dari syuib0809.

No comments:

Post a Comment