Monday 12 December 2011

Wok In Wok Out, Leicester

Bismillah..

Update sikit hari ni..
Boleh dikatakan sekarang ni dah banyak student dari University lain yg mula cuti winter. Ini plak minggu terakhir bagi pelajar2 University of Leicester sebelum menempuh cuti musim sejuk yang pendek. Dua hari lepas, aku tengok jadual exam aku untuk januari akan datang. Ternyata die punye jadual sangatlah dahsyat. Bayangkan tiga paper, tiga hari berturut-turut.

23 januari: Generalized Linear Model
24 Januari: Complex Number(subjek paling susah)
25 Januari: Acturial Maths

Tengok gaya, memang akan berhibernasilah sepanjang musim sejuk ni.
Cerita hari ini. Tengah hari tadi tetibe Izwan dan junior2 bercadang nak pergi Town. Dan diorang tetibe plak berhajat nak cuba kedai makanan Halal yang baru kat Leicester ni. menariknya kedai makan ni ialah sebab ianya makanan Asia dan dimasak didepan mata customers die. Nama kedai ni ialah Wok In Wok Out... Oleh kerana aku pun nak try, aku pun ikut diorang.

Tauke kedai ni orang pakistan, tapi tukang masaknya dari Cina(tengok muke).

Okeh, ini menu die.. Kene buat pilihan bahan mentah

Ni ahmad punye menu: UDon mee, Sos Sweet sour, ayam dan sayur-mayur

Ni plak Izwan: Egg Noodle, sos Curry Coconut, ayam dan sayur. Aku rasa mee kari kot.

Aku plak: Jasmine rice, Sos Thai Green Curry, ayam dan sayur

Proses rasa merasa. Tengah makan2, tetibe muncul Naufal yang baru balik dari Uni

Menu Naufal; Mee, sos garlic & black pepper, daging dan sayur. Nampak semangatkan beliau?

Komen pasal kedai ni? Kedai ni baru bukak seminggu dan aku rasakan kedai die agak susah nak untung sebab konsep memasak die tu memakan masa yang agak lama. Orang putih jenis suka makanan siap. Masakan die sedap, tapi kami agak cepat muak. Harga die boleh diisytiharkan murah berbanding Noodle bar yang lain. Harga regular hanya GBp3.50. Kire oklah gak. Hiasan kedai memang sangat cantik tapi agak tak professional nya diorang sebab hidang makanan tak kemas. Adeke patut hidang dalam keadaan ada mee/nasi tumpah kat dulang. Patutnya lap lah dulu. Hehe..

Tu jelah nak komen.. Jom Study!!


Sekian dari syuib0809..

No comments:

Post a Comment