Thursday 8 December 2011

Malam Disember di Leicester

Bismillah..

Dalam pukul 6 petang tadi, aku kena hantar barang dekat-dekat dengan town. Oleh kerana aku sangat jarang keluar malam, jadi ambiklah peluang kejap singgah kat town. Leicester ni memang lawa sebenarnya malam-malam. Bukan apa, sebab memang majlis pembandaran pasang sangat banyak lampu-lampu. Tapi pasal sekarang dah sejuk, sikit jelah orang nak keluar malam-malam. Memang pelik kat sini, suasana malam di sini jauh lebih sunyi berbanding di Malaysia yang dikatakan negara Islam.

Destinasi pertama aku sudah tentulah taman yang ade patung singa..

Macam nilah hiasan kat taman ni waktu malam.

Rupenye waktu baith datang tu, tak siap penuh lagi hiasan die ni.

Ni ade hiasan patung kononnya menceritakan kelahiran Jesus

Ni plak ialah hiasan di belah lagi satu.

Oleh kerana aku parking basikal kat depan kedai makan maryland, aku berjalan kaki ke tengah pekan sambil bawak tripod dan kamera. Nampaklah beberapa mata yang pelik memandang aku. Relakslah, bukan orang kenal pun. Sekarang ni, memang dah mula start buat persiapan Christmas. Kat tengah town macam biasa diorang akan letak pokok krismas yang sangat besar. Peluang yang ade gak aku gunakan untuk belajar macamne nak adjust camera terutamanya nak tangkap gambar waktu malam.

Market Leicester ketika jam 6.20 petang. Walopun malam, tapi still lawa gambar die sebab tak gelap.

Ni jalan menuju ke tengah town. Rupenye kamera ni ade function "Smart". tekan je.. die akan tangkap gambar lawa2.

Pokok krismas di tengah town.

Ni ada kedai makan baru bukak kat Leicester. Noodle Bar yang halal. Die masak depan mata. Nnt lah try.

Dalam 40 minit je aku gi ambik gambar dekat town tu. Tangan dah menggigil-gigil kesejukan. Tak larat sungguh sekarang ni lagi2 time nak bangun pagi. Malas giler nak mandi. Sangat sejuk tapi ntah biler la nak turun salji. Setakat tu jelah nak cerita hari ni. InshaAllah minggu depan adelah minggu terakhir untuk semester ni. Lepas tu InshaAllah aku akan ke Selatan UK untuk menghadiri Fuiyo..


Sekian dari Syuib0809

2 comments:

  1. salam syuib. Kak zura dulu pun belajar di De Montfort Graduated in 1996. Seronok tengok posted photos by you in this blog.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kak kerana tengok2 blog ni..

    ReplyDelete