Tuesday 29 May 2012

Kisah Persamaan Matematik dan Fizik

Bismillah.

Saja nak tulis pasal peperiksaan pertama tadi yang bermula jam 9.30 pagi.

Oleh kerana aku risau akan ngantuk waktu exam, aku pun tido lepas solat Isyak dalam jam 11.15 malam. Pukul 2.00 pagi bangun untuk solat subuh, tapi entah macamne tak boleh plak nak lelapkan mata sampai kul 3.30 pagi.. Aduih. Lepas bersihkan diri pagi tu, teruih menuju ke tempat exam. Kali ni agak pelik sebab dewan peperiksaan kat bangunan Museum Department.

Sampai-sampai, tengok semua student melayu dah ada. Budak local pun dah ramai, tapi pakaian diorang memang .......... . Aku dah jarang keluar rumah beberapa minggu ni, jadi terlupa yang diorang memang akan pakai seksi time musim panas macam ni. Kalau pandang diorang waktu exam memang boleh lupa apa yang dah dihafal beberapa minggu ni.

Aku dan syamil alhamdulillah dapat duduk kat meja paling dewan sekali, terpelihara dari tengok gadis-gadis seksi tu. Dewan tu pun kecik je tak smpai muatan 100 orang. Kami sebenarnya ada sedikit percanggahan maklumat tentang paper Equation of Mathematical Physics ni. Kat past paper dan mock paper yang kami buat kata tempoh ialah tiga jam, tapi kat jadual exam tulis hanya dua jam.

Percanggahan maklumat ni menyebabkan aku ambik jalan selamat, iaitu praktis buat latihan untuk habiskan semua soalan dalam masa dua jam. Tapi, alhamdulillah kami dimaklumkan semula masa sebenar ialah 3 jam. Aku secara jujurnya boleh kata paper tadi agak mudah berbanding mock exam. Dan akibat latihan yang aku buat, memang aku settlekan paper tadi dalam masa kurang dua jam. Tapi aku stay sampai habis untuk check dan cuba buat soalan nombor 4 yang optional.

Ni bukan statement berlagak. harap maklum.

Bukti lain yang menunjukkan kertas tadi agak mudah ialah bila habis je tempoh 3 jam, hanya ade aku, semua pempuan melayu dan dalam 5 orang budak negara lain yang tinggal. Yang len semua keluar awal. diorang lagi kerek kot.

Mudah-mudahan result nanti Allah berikan yang terbaik.
Sekian dari syuib0809

No comments:

Post a Comment