Wednesday, 31 August 2016

Bujang Gembira

Bismillah...

Lama tidak berkongsi benda-benda lagho.. Haha.

Akhir-akhir ini diri asyik terasa nak "main-main". Terlampau banyak benda yang diseriuskan dan dipeningkan sejak awal semester. Lelah sebentar mahu berfikir. Walaupun aku nakal, tetapi nakal itu sudah lama benar tidak dilayan. Cuma sebentar ketika kelas minggu lepas, aku menyuruh student yang "kalah" dalam pecutan topik Matrices untuk "bernasyid" kat depan kelas. Padan muka... Haha

Membuang tabiat sebentar beberapa hari lepas, dengan mengajak budak-budak HES menyusun bata-bata di belakang surau untuk membentuk binaan berbentuk Igloo.. Sekerat jalan je berhenti... Dan kerja mengarut sekerat jalan itu sudah kelihatan seperti binaan "syirik". Aiyooo..

Malam tadi selepas mengamuk di asrama, aku terus pulang ke Quarters. Sambutan merdeka yang sangat hambar, aku melayan youtube sementara menunggu persembahan bunga api jam 12 malam. Entah macam mana terjumpa lagu ni....



"Sedikit pun ku tak merasa malu,
Tanpa ada kekasih di hatiku
Bukan bererti ku tak punya rasa
Untuk menjalin cinta..."

"Hidupku ini penuh dengan cinta..
Dan tersangat bahagia..."

"Aku masih ingin terbang ke bulan
Dan memeluk semua bintang-bintang
Aku masih ingin terus berjalan
Tanpa ada ikatan.."

"Bujang Happy,
Memang pilihan hati
Bukan sebab tak mampu
Untuk cari kekasih
Biar ku bisa bebas
Untuk ke sana sini.."

Lagu nakal yang menggambarkan perasaan "sedih" orang bujang..
Sebenarnya lagu ni jawapan untuk hangpa-hangpa yang bertanya... Hehe...


Tu je.. Mohon jangan skema dan nerd.

Sekian dari Syuib0809

“Demi yang jiwaku di tanganNya andai kalian tetap seperti kalian di sisiku dan terus berzikir nescaya para malaikat akan berjabat tangan kalian, sedang kalian berada di atas tempat tidur dan di jalan raya, akan tetapi wahai Hanzalah, ada waktumu (untuk beribadah) dan ada waktumu (untuk duniamu)”. – HR. Muslim

Setiap insan itu adalah ibarat mufti bagi dirinya sendiri. Ia berupaya menutup pintu keburukan dan kerosakan terhadap dirinya. Jika tidak berupaya menghalang dirinya, maka lebih baik tidak terjebak dengan sistem yang bakal membuka pintu kejahatan!

Sheik Yusuf AlQardhawi

No comments:

Post a Comment

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.