Saturday 25 January 2014

Nukilan Khamis Malam Jumaat

Bismillah

Tiba-tiba sahaja tidak boleh lelapkan mata. Menaip sesuatu di Ipad. Ini hasilnya. Nak gelak pun gelaklah. Sambil baca, play video ni.



Tiada Tajuk

Aku sangat tidak gemar pada musim luruh
Kerana ia mampir di saat aku meninggalkan negriku
Namun aku suka pada daunnya yang gugur
Kerna fotonya cantik, pemutik cinta dalam hatiku



Musim dingin tiba, namun aku sangat tidak menyukainya
Suhunya menyusuk ke tulang, kerapkali penghuninya terjatuh
Namun begitu, aku sangat cinta pada salju yang memutih
Putihnya suci, sesuci kasihku


Musim bunga juga tidak aku sukai
Saat ini, unggas-unggas mula kembali bersuka ria
Namun aku kaget melihat cantiknya si bunga
Bunganya mekar, mewarnai segenap hidupku


Aku juga tidak cocok sama musim panas
Siangnya panjang, tidurku kian terganggu
Namun aku terpegun dengan pelanginya
Mindaku rehat, badanku segar, cintaku mekar



Aku sudah lelah dengan dunia ini
Penduduknya tamak bernadikan iblis
Namun aku jatuh cinta pada seorang penghuninya
Pacarku di syurga, roadblock ku ke neraka

Kah.. kah kah..

Sekian dari Syuib0809

1 comment: