Sunday 11 April 2010

From Coventry to Birmingham

Bismillah.

Cuti easter ni aku tidak merancang untuk melancong di luar daripada UK. Sebaik pulang dari sebuah program, aku bercdg nak ikut kawan2 aku pergi ke Scotland untuk beberapa hari. Tapi rancangan tu aku batalkan sebab keletihan dan aku sendiri sudah pernah sampai ke sana sebelum ni. Hari itu juga, aku dikunjungi mursyid dan aiman fikri yg sudah pn bermalam di situ beberapa hari.

Oleh kerana aq rase perlu jga untk pergi ke satu tempt, maka aku bercdg menziarahi warwick yg takde la jauh benor dr leicester ni. Dah selalu janji nak dtg sane, tp tak sampai2 jugak. Pagi rabu lepas, aku menaiki bas terus ke Coventry melalui Nuneaton. Dalam pkul 12.30 camtu dah sampai betul2 di depan Coventry Transport Museum. Sementara menunggu si York ni sampai, maka tengokla kejap museum ni.

Muzium masuk percume!!

Aku seterusnya di bawa ke rumah akmal amri sebab ade sedikit perkongsian di situ. Ingatkan ceramah ape, rupenye bro ibrahim a.k.a Momat dtg untuk kongsi pengalaman di Gaza. Baguslah die manfaatkn ape yg die dapat, tidak sia2 je pemergian die ke sane. Makan tengah hari juga disediakan oleh budah rumah akmal. Dalam pukul 4.30ptg, akmal amri nak hantar Momat ni ke Birmingham sebab bas Momat ni dari sane. yg bestnya ialah naik kereta Mercedes yg amat2 la best. Akmal punye ayah yg punye.. sebelum ke Birmingham, kami singgah sebentar di University of Warwick. Smbhyg asar dan kmudian ke birmingham.


Ni die Momat n akmal amri
(akmal amri yg hitam tu merupakan senior aq final year)

Abang botak

Dah sampai di Birmingham, kami bercdg nak melawat Azri di sane. Untuk maklumat, Birmingham 30minit dr coventry. Aku ingatkn singgah kejap, sekali akmal ni ckp ade meetg online. Pkul 11 mlm camtu baru balik. Tengok2 time berONLINE pun die boleh tido. Hangin sungguh aku. Tido punye tido, tgh malam tu tak nak bangun2 lagi die ni. Akibatnya, mlm yg sepatutnye dirancg berjalan2 ke coventry digantikan dgn bermalam di Birmingham.

Malam tu juga aku kelaparan. Alhamdulillah, Hafis(budak rumah Azri) belanja makan Pizza. Pengajaran untuk hari itu ialah, singgah akmal bermaksud bermalam, jangan sesekali terpedaya dgn kate2 beliau. malam tu tidorlah aku di birmingham

Bersambung..


Mesej utk HARI ini, couple tu Haram..

No comments:

Post a Comment