Sunday 21 July 2019

ALC2019: Luahan rawak

Bismillah.

Sebenarnya, sedang menulis sebuah "puisi" bertajuk Hujan Daun. Tetapi untuk proses mengeditnya, aku perlukan berminggu2, menanti idea, dan feel yang tak kunjung tiba. Poyo.

Malam ni, ramai plak yang tengok blog ni. Entah siapa hebohkan aku pun tak tau. Untuk yang lama tak dengar cerita, dan mungkin membaca hari ni. Ini nasihat saya untuk semua. Jangan jauh sangat ye.


Mereka bukan orang agama. Masing2 punya kisah yang aku simpan dengan baik.


Aku beri mereka tujuan, ikat mereka dengan kasihnya orang bukan agama. Hingga mereka saling menerima walau punya latar belakang sangat berbeza

Sayangnya apabila mereka keluar, tak ramai yang menerima mereka seperti mana mereka diterima di sini. Ada yang lari, ada yang memilih bersembunyi


Jika kalian lari, usah pergi jauh sangat. Jika sembunyi, biarlah di dasar saja. Usah khuatir, kembalilah ke sini



Jika tiada yang sudi, aku akan simpan dengan kasih yang sama seperti dulu. Beri tujuan, dan menghidupkan kembali hati yang rindukan beragama. Kembalilah, ada yang menanti di sini

Sekian dari Syuib0809

No comments:

Post a Comment