Sunday 5 May 2013

Sabaq sikit je lagi

Bismillah.

Akhirnya pulang sebentar ke rumah setelah setiap minggu dipenuhi dengan aktiviti sekolah. Hari Kokurikulum minggu lepas tak banyak yang boleh diceritakan. Sebab aku sendiri banyak melangut tak tahu nak buat apa. Cuma menarik tengok semangat budak-budak ni jual macam-macam.

Dah 5 minggu berpraktikum dan memang bagi aku ia sangat menyeronokkan. Penat memang penat, macam Ustaz Azhar Idrus kata " Kerja yang kita suka buat, akan menjadikan kepenatan tertipu dengan keseronokan yang kita rasa." Walaupun kadang-kadang 2, 3 kali aku ulang alik ke sekolah dalam masa satu hari, aku tetap rasa puas.

Nak tak nak, kesabaran di antara sifat yang aku lihat mengundang seribu satu manfaat dan kelebihan. Ada anak murid yang duk gaduh sebab tak puas hati. balas dendam dan bagai lagi sebab yang mana memberi pencerahan kepada aku bahawa kemarahan hanya mengundang lebih banyak masalah. Begitu juga guru, ada marahnya mampu menjadi projektor kepada kasih sayang, namun kebanyakannya menayangkan simbol kebencian kepada anak-anak murid. Dan akibatnya, sangat-sangat dahsyat.

Apapun, dua perkara yang aku memang sungguh tak sabar nak tahu sejak dua menjak ni

Keputusan Pilihan Raya yang bakal menjadi sejarah terbesar Malaysia
Kedua, .......................................................... noktah

Sekian dari Syuib0809

No comments:

Post a Comment