Friday 24 February 2012

Alhamdulillah.... Terus Melangkah

Bismillah..

Alhamdulillah... alhamdulillah.. ALHAMDULILLAH
Lepas makan malam dengan budak rumah tadi, aku dapat mesej dari ferd: "wey cek result...". Aku yang baru lepas ambik wuduk nak solat isyak terpaksa bukak teruih blackboard. Giler apa nak sembahyang dulu. Memang kompem fikiran melayang-layang meneka macamne la result aku agaknya. Dah lah ini yang paling aku tak yakin. Lepas masukkan username and password semua, aku pun bukak MA Mark 3/4 dan terpampanglah result semester lepas.

Alhamdulillah, semuanya lepas. Dan memang ranking yang mana paling bagus dan paling teruk tepat seperti sangkaan aku.
Paling baguih: Generalized Linear Model(statistics)
Sedang-sedang: Complex Analysis (pure Maths)
Paling rendah: Acturial Maths (applications)

Sekarang, aku boleh fokus kepada semester terakhir aku yang dan mencecah umur 4 minggu. Nampak macam lebih tenang subjek kali ni, tapi tak pastilah penghujungnya macamne. Subjek2 yang menjadi pujaan hati ialah:

Operational Research: (application Maths)
Cikgunya:
Olga Lukina. Cikgu paling lawa pernah aku ada. tapi, kelas die sangat ZzZz.. Kesian aku tengok die sebab budak tak respect

Ivan Tyukin. Pernah mengajar aku sebelum ni subjek calculus. Sangat best. Ramai ambik subjek ni sebab die.

Number theory: (pure Maths)
Cikgunya: Frank Neuman

Cikgu kegemaran kami waktu first year. Kelas kompem semua student senyap. Sbb tak larat nak tulis nota die.

Mathematics Equations Of Physics: ( tak taulah kategori apa)
Cikgunya: Prof Nakolai Brilliantov

Ni gambar waktu muda yang aku jumpa kat internet. First time mengajar aku jadi tak leh komen sangat. Baik dan tegas.

Walaupun aku lepas, tapi sedih gak biler dapat berita seorang rakan medic aku terpaksa ulang tahun dan ade gak budak kelas aku yg fail paper. Nak wat macamne kan, memang takde rezeki. Apepun, Alhamdulillah Allah permudahkan urusan aku ke tahun akhir ni. Dua orang budak rumah aku, Naufal dan Izwan plak bakal berhadapan dengan exam paling besar diorang dua minggu lagi. Yang ni memang penting gile la.

Buatlah yang terbaik dan kemudian mintalah daripada Allah S.W.T.

Sekian dari syuib0809

1 comment: