Friday 5 June 2015

Merapu minggu ini.

Bismillah.

Lama sungguh tak merapu. Tiba-tiba rasa nak "update status" macam budak-budak sekolah rendah kat FB.



Merapu Islamik

Sedang berusaha menjarakkan diri dengan surau kolej. Mahu berjinak-jinak dengan komuniti Masjid yang terletak di luar kolej. Suasana berlainan dengan ribuan majlis ilmu. Pelajar-pelajar kolej yang bertukar saban tahun menyebabkan aku tertanya-tanya "kalau aku mati nanti, siapalah yang akan urus jenazah aku? Takkanlah budak-budak ni"

Okeh, warak sangat bunyinya...

Menu Bujang Merapu.

Selesa makan air tangan sendiri, maka aku bershopping barang dapur di hujung minggu. Kemudian menyeksa diri memasak lepas balik dari ofis.

Isnin: nasi putih+ayam goreng+ kuah lemak nenas(bekal dr kmpung)
Selasa: Chicken chop+French toast(roti telur je)+ cicah serbuk cheese
Rabu: Pizza(frozen)+chicken wings(goreng)+roti bakar.
Khamis: nasi putih+Red Chicken Curry(ayam masak merah)+tomyam(beli)
Jumaat: Lebihan lauk hari khamis... Puihh

Orang melayu, update menu bahasa inggeris, bunyi macam gempak...
Mengharap like..

Aku rindu dapur "Inggeris" ni...
Gosip Merapu.

Kunjungan Mengejut.

Lili Tai tiba-tiba datang pejabat khamis petang. Baru je puji dia kat blog, dan terbaca status "sedih" dia pasal GST kat FB. Tengok gambaq macam makin kurus, rupanya Illusi Optik je. Haha.

Aku sendiri tak tahu nak klasifikasikan "persahabatan" kami macam mana. Sepanjang kat Kolej, Universiti dan IPG, sembang2 kami mesti berakhir dengan pergaduhan. Kadang-kadang tetiba jadi awkward, lagi-lagi bila postgrad Leicester duk gosipkan kami. Berdasarkan sejarah hidup, amoi ni paling banyak "marah" aku depan-depan, mengalahkan mak aku. Tapi, aku selalu "kalah" bila dia ni mintak tolong. Walaupun aku tahu, lepas tolong aku mesti kena marah lagi. siot.

Apepun, seronok jumpa dia walaupun kejap. Tetiba teringat Istilah PILI(PIlus+LiLI) yang postgrad bagi pasal asyik2 muka kami je kat aktiviti postgrad. Gosip merapu dari postgrad yang memang tak mungkin menjadi realiti. Sebab masing-masing memang dah set kan "FriendZone" yang ketat antara kami. Haha. Okeh, bising-bising dia pasal makan sehari RM5 pun, tetap dah pakai VIOS. Perempuan.

Pandai-pandailah korang cari yang mana muka cina. Gambar tidak diHD kan untuk mengelak dimanipulasikan pihak-pihak tidak bertanggungjawap.

Isu Merapu

Matriks Perlis di"kejut"kan dengan pertemuan tanda Salib pada keychain yang diberikan oleh pihak kolej kepada student. Tanda salib dikesan bila keychain tu jatuh dan logo terpisah dari tapaknya. Lalu, pihak kolej nak gantikan dengan yang lain

Dalam hati aku cakap... "Dengan adanya keychain tanpa tanda salib, mungkin budak-budak ni akan rajin datang surau kot..."

Pencarian Merapu.

Sesi ini, aku banyak mengajar modul 1 kerana modul ni "dibanyakkan" oleh kolej. Mencari-cari junior SEMESTI untuk dijadikan teman bergosip, tapi modul III kali ini dipenuhi dengan ore kelate. Aku akhirnya berjaya gak jumpe kat Modul II, seorang budak india yang berjaya di"melayu"kan oleh sekolah aku.

"Nama kamu apa?"...

"Inthiran.."

"kat sekolah orang panggil apa? Nipu la orang macam kamu takde nama gelaran.."

"Anney.."

"okeh, semesti sangat bunyinya..."


Sem ini banyak sungguh anak murid nama Fatin. Dan aku sekali lagi dapat kelas H3P15/P16. Tahun 1997 ni memang femes nama Fatin kot. Ni senarai nama anak murid aku yang mula dengan Fatin:

Fatin Nabila
Fatin Ayuni
Fatin Athirah
Fatin Nazwa
Fatin Fareeda
Fatin Maisarah

Kreatif, tapi takde satu pun yang boleh mencabar kedudukan Fatin sebenar yang berada dalam hati. KahKahKah(Gelak si Nawal)...

Best gak merapu ni.

Kenduri paling latest yang aku hadir. Nama "kawan" aku ni Fatin. Tapi seingat aku, aku tak pernah lansung cakap dengan dia ni. Aku di"paksa" Bayern untuk pergi. Tapi makanan kenduri dia memang best.



Lili kata:

 "hang tu EGO sangat, pasai tu lah tak kahwin-kahwin lagi.."

Kena marah lagi.

  Hang kalau cakap dengan Faiz bukan main lemah gemalai bunyi. Double standard.


Sekian dari Syuib0809.


4 comments:

  1. memang saye gelak besor!HAHAHAHAHHA

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Iqra' emailuka hahahahaha
    please

    ReplyDelete
  4. Hahah. Merapu sungguh kamu punya bahasa arab

    ReplyDelete