Friday 22 March 2013

Buku Hasani

Bismillah

Minggu terakhir yang sangat sibuk di maktab. Sebaik sahaja balik dari kem KRS, kami bertungkus-lumus menyiapkan segala persediaan menjelang Malam Citra Budaya. Benda ni ialah projek terakhir untuk kelab kebudayaan sebelum kami semua keluar beramai-ramai menunaikan praktikum. Dan nak tak nak, memang banyak masa yang perlu diluangkan untuk projek ni memandangkan kami adalah penganjur, pembuat persembahan dan juga merupakan penonton utamanya. Dan akibatnya setiap malam aku sangat penat, tak dapat nak buat apa yang aku nak buat.

Semalam, rakan-rakan KPLI semuanya pergi keluar untuk makan malam. Aku plak tetibe rasa nak berseorangan, kembali ke gua sendiri. Lepas solat isyak, balik bilik dan terus bertapa. Kadang-kadang memang terasa tenang berseorangan memikirkan apa yang nak difikirkan. Secara jujurnya, persiapan malam kebudayaan ini menyebabkan aku tak berapa nak sentuh buku-buku yang aku beli. Padahal 150 ringgit baucer buku dah habis untuk beli buku-buku seperti di bawah ni.









Aku sebenarnya rasa aku beli 7 buah buku, tapi bila cek balik tadi ada 6 buah je. Tak tahulah mana lagi satu pergi. Buku-nuku ni tarik dari rak waktu pergi kedai buku Hasani kat kawasan seberang. Banyak buku dia, tapi sebab masa suntuk, aku tak boleh nak pilih dengan cerewet sangat. Sekarang tengah baca buku persamaan alQuran, Hadis dan Bible. Menarik gak buku dia,

Tak larat nak tulis panjang-panjang.

Selamat bercuti.

Sekian dari Syuib0809

No comments:

Post a Comment