Wednesday 11 January 2012

Sahabat dari Edinburgh

Bismillah..

Sekadar mengupdate sedikit blog. Cadangnya nak update minggu lepas, tapi takde gambar lagi, jadi malas nak update. Minggu lepas, seorang rakan aku dari Edinburgh datang menziarahi leicester. Orang-orang Heriot watt habis exam awal, jadi cuti lepas exam diorang gunakan untuk berjalan-jalan melepaskan tension. Aku yang memang tak tau apa2 pun terkejut sebenarnya kedatangan shafie ni. Mungkin die kontek syahir kat Facebook kot.

Esoknya bawak die jalan2 kejap sambil makan tengah hari kat kedai baru. Walaupun tak berapa puas hati dengan kedai tu, sabaq jela na.

Ni lah kedai barunya dekat sgt dgn Uni. Cadang nak makan Buffet, datang2 tengok orang kedai tgh keluar. Gi solat jumaat kot.

Jangan salah faham plak. Kami yg sampai awal ni solat jumaat kat tempat lain yg lebih awal. Biasanya kalau masjid2 besar diorg akan solat jam 1 tgh ari walaupun zuhur skrg masuk kul 12. Sementara menunggu, jalan2 kat Victoria Park. Aku pun dah lama tak jalan kat sini.

Harapan kami utk makan buffet tak kesampaian. Die kata ade buffet, tetibe dia datang bawak 3 lauk, roti dgn nasi. Aku macam blur gile. Rupe2nya hari tu die tak wat buffet(cuti sekolah katanya). Tapi die charge harga buffet. Aku rasa tertipu habis..

Lepas makan, kami pergi solat Asar kat masjid Darussalam. Dan kemudian aku ke town bersama Pie, manakala syahir pulang untuk ambik sesuatu. Bawaklah die ke pasar pujaan lester, kemudian masuk Highcross. Die pun jenis yang tak minat shopping sangat..

Tempat wajip bergambar kalau sampai Leicester. Keluar dari Highcross, masuk poundworld, sportdirect dan macam2 lagi. Keluar-keluar tengok dah gelap. Nak buat macam mana, memang maghrib masuk kul 4.10 petang.

sebelum pulang, sempat posing jap depan market ni..

Malam tu plak, cadang nak keluar makan milkshake. Tapi entah macam mana lepas balik dari masjid semua macam malas nak keluar. Tetibe main plak game wii. Suasana rumah bertambah meriah dengan kehadiran seorang rakan aku yang beristerikan orang Leicester, Dolah. Malam tu, aku keluarkan projektor dari bilik untuk tengok movie bertajuk Real Steel. Walaupun dah tengok, seronok plak bile tengok ramai2. Satu hari tu aku tak study sebab diorang datang.

Keesokan harinya, pagi2 pie dah kene keluar rumah untuk menuju ke Birmingham. Aku pun tak sempat nak sediakan sarapan apa2, cuma hidang, roti, daging burger, baked bean dan telur hancur. Kul 8.30 pagi teruih bergerak ke Train station.

Jzkk kerana sudi ziarah Leicester. Jumpe lagi.


Sekian dari syuib0809

No comments:

Post a Comment