Sunday 29 January 2012

Hujung Minggu tahun 2012

Bismillah..

Alhamdulillah, berlalunya hujung minggu yang sangat memenatkan. Jadi, nak cerita sedikit sebagai ingatan di hari tua.

Aktiviti hujung minggu aku bermula dengan berkunjung ke Highfield untuk mengucapkan selamat tinggal kat Abg din sekeluarga. Minggu lepas sempat angkat barang kat rumah die, tapi pasal tak bawak kamera, aku memang takde gambar waktu tu. Semalam, pagi-pagi lagi abang din dah kene berangkat ke Gatwick Airport. Abang Din dan Kak min ni antara Postgrad pertama yang aku kenal kat Leicester. Dan diorang memang sangat baik dan menjadi sumber rujukan ramai keluarga2 Malaysia di sini. Memang aku yakin kepulangan mereka pasti amat dirasai.

Ni lah van yang dinaiki oleh abang din sekeluarga. yang berbaju hitam tu ialah abang sobri, Penghulu MasLeics.

Selepas abang din sekeluarga berangkat ke london dengan menaiki minibus/van, aku tunggu sebentar nak tolong clear apa yang patut. Kemudian terus ke London dengan menaiki keretapi jam 11.57 tgh hari. Sampai london lebih kurang kul 1.15 petang dan menyambah dengan sistem tube kat situ. Aku memang benci bandar london ni. Kali terakhir aku datang ialah waktu parents aku datang Uk. Lepas tu memang dah takdela. Aku akhirnya sampai di Bayswater jam 2 petang.

Hujung minggu di London dipenuhi dengan pelbagai aktiviti menarik dari Malaysia. Antara yang sangat mendapat sambutan hangat ialah program "Projek Amanah Negara" sebab ia menampilkan ramai orang2 besar dari Malaysia. Antaranya Khairi jamaluddin, Rafizi Ramli, Rafidah Aziz, Dato Mustapha Mohammad dan Dr Zulkifli.. Cuma aku sendiri tak pasti, betul ke budak2 ni datang sebab minat tentang isu politik tanah air atau sekadar minat tengok orang2 besar dtg.

Jam 6.30 petang, aku kontek junior bernama ansari sebab memang lama sungguh tak jumpe die. Lepas pergi masjid, die belanja makan BBQ Rib kat Chicken Cottage. Lepas tu balik rumah die yang kalo dilihat memang macam kat dalam Hotel. Tak sangka plak malam tu ramai sahabat2 sekolej aku yang ade sekali kat situ. Apa lagi, memang sembang sakanlah.

Keesokan paginya, ramai yang pergi ke program amanah negara tu kembali manakala aku xde tujuan. Sebenarnya aku tumpang seorang Postgrad untuk pulang ke Leicester. Jadi, kene ke rumah orang lain sebab nak kena naik kereta dengan die. Jadi, dari Bayswater aku menuju ke rumah abang Tazli berdekatan dengan Ealing broadway. Tak taulah memang rezeki gamaknya, aku dihidangkan dengan Laksa Sarawak yang memang kaw habis. hehe.. Dalam masa yang sama, seronok sangat sembang dengan abang tazli yg aku pernah jumpa di program Fuiyo baru2 ni. dan beliau sgt hebat orangnya..

Lepas kenyang, teruih ikut abang Fakhizan sekeluarga untuk pulang ke Leicester. Sekali lagi dalam kereta memang rancak bersembang. Dan aku akhirnya sampai ke Leicester sekitar jam 4 petang.. Sangat penat maka nak tidoq..


Sekian dari syuib0809

No comments:

Post a Comment