Friday 9 September 2011

4 hari berlalu.

Bismillah..

Alhamdulillah, sudah 4 hari berlalu sejak aku menyentuh kembali negara kelahiran aku, Malaysia. Perjalanan yang sangat panjang tetapi sangat selesa sebab menaiki kapal terbang syarikat terkenal iaitu Emirates. Dari Birmingham aku menuju ke dubai dan dari Dubai terus menuju ke kuala lumpur. Masing-masing perjalanan memakan masa lebih kurang 7 jam. Tapi lebih best daripada duduk dalam Flight sepanjang 14 jam. Pertama kali sampai di airport dubai. Panas, tapi tak sangka negara "Islam" ini begitu mewah dan dipenuhi wajah-wajah seperti orang melayu. Apepun, makanan emirates memang terbaik. Kalau lapar, mintak je meggi percuma kat pramugari.

Aku sampai dalam 9.45 malam tapi keluar dari airport lewat sebab beg besar aku tak keluar2 dekat sejam. Lepas tu hantar kakak aku ke shah alam dan terus pulang ke rumah. Keesokan harinya, takde apa sangat pun aku buat. Malah tak boleh nak keluar naik motor sebab lesen tertinggal di UK. Nak tak nak, kenalah buat salinan lesen kat JPJ. Duduk di rumah tak buat apa sangat, tapi seronok sebab tak perlu nak fikirkan sangat pasal makanan, makanan sentiasa berada di depan mata. Dugaan..

Semalam, aku ke Ipoh untuk menghantar barang Airil disamping mengambil Ipad yang ditempah oleh Airil. Kat perak ada satu je kedai apple iaitu ITworld, Ipoh Parade. Oleh kerana airil balik kampung hujung minggu, jadi kenalah aku datang awal. bertolak dari teluk Intan pukul 8 pagi dan sampai dalam pukul 10 pagi. Pukul 11 baru airil datang ambik dan katanya nak bawak aku jalan2. Oleh kerana aku bercadang nak buat salinan Lesen, die pun bawak aku pergi JPJ Ipoh. Memang cekap, pantas dan mudah. Aku tergelak keseorangan sebaik keluar dari pintu JPJ bile mengenangkan tak sampai 10 minit pn urusan aku kat situ selesai. Lepas tu, pergilah kami menuju ke Ipoh Parade untuk ambil Ipad tu.

Lepas tu, Airil nak belanja aku makan. Mula-mula tak komfirm nak belanja aku apa, tapi akhirnya die bawak aku pergi makan Buffet kat Hotel Syuen. Makanan die mungkin banyak, tapi tak best sangatlah bagi aku. Perut plak tetibe banyak angin. Jadi aku tak berapa makan sangat. Lepas makan hampir 1 jam, kami pun beredar dan airil hantaq aku ke stesyen bas medan kidd. Yang seronoknya, kat tangan aku sudah ada sebijik Ipad2. Bende yang sepatutnya tak jadi milik orang miskin dan selekeh macam aku. Namun dah rezeki Allah, dapatlah merasa. Alhamdulillah.

Masih ada dua minggu lebih sebelum kembali ke UK. Teringin nak merasa macam-macam lagi bende sebelum balik. Nak rasa lauk kenduri, kuih-muih dan macam-macam lagi. Seronok dapat masa yang normal seperti Malaysia. Tak perlu nak bangun subuh jam 3.30 pagi.