Tuesday 3 May 2011

Minggu terakhir easter bersama bluebell

Bismillah..

Sekarang, merupakan minggu terakhir cuti easter untuk tahun 2011. Macam-macam berlaku, macam-macam yang telah dilalui, Minggu ni tinggal dua assignment je yang masih aku belum langsaikan. Fundamental maths dn matlab yg sangat aku kurang gemari tu. Aduih... Oklah, mari kita ke cerita sebenar hari ni. Semalam, izwan ajak aku pergi Loughborough, untuk tengok sejenis tumbuhan yang bernama bluebell. Aku sendiri pun tak pasti apa yang bestnya pokok ni, tapi diorg kata pokok ni hanya hidup selama dua minggu sekitar bulan april-mei. Oeh kerana aku pun masih tak banyak bahan nak update blog, maka aku pun ikut.

Kami bertolak sekitar jam 2 petang. Antara yang turut serta ialah Naufal, syazwan, Lutpi dan syammil junior. Adib jr tak dapat ikut sebab tgh mandi diorg kata. Melalui jalan biasa ke Loughborough, kami akhirnya sampai di Burleigh Wood Nature Reserve setelah hampir 30 minit berada di dalam kereta. Tempat ni agak tersorok. Lorong nak masuk die pun terletak kat celah-celah rumah orang. Dan untuk pengetahuan, tempat ni sebenarnya adalah hutan yang perlu di redah untuk melihat bunga bluebell tersebut.

Inilah namanya bluebell. Sejenis bunga kecil bewarna biru/ungu.

Menariknya, bunga ni sangat banyak memenuhi seluruh hutan simpan ni. Memang banyak.

Lawa kan? dan bau bluebell ni agak wangi

Jurukamera-jurukamera dari Malaysia. Ada empat kamera besar sikit aku rasa

Pemenang gambar terbaik. Abang montel. Haha

Kawasan ni sangat lawa. Aku je yang x lawa sikit.

Bersama junior, syammil


Hampir 45 minit pusing, salah jalan kat hutan tu, kami akhirnya keluar semula menuju ke kereta besar Izwan. Dari lorong keluar taman perumahan tu, kelihatan ladang kuning-kekuningan yang sangat hampir di Loughborough tu. Oleh kerana hari tu aku pergi sorang-sorang dan gambaq tak hape-ape, aku teruja nak pergi lagi. Junior-junior ni pun tak pernah pergi. Maka, Izwan pun parking kereta kat ladang kuning tersebut. Nak cerite, ladang ni memang tidak boleh dinafikan lawanya. Cuma nak jalan-jalan dalam bunga kekuningan tu memang agak sukar sikit. Yang dalam cerita hindustan tu, diorang dah siap potongkan rumput untuk si kajol tu lari. Apepun, marilah tengok gambar.

4 orang makhluk Allah dalam ladang kuning tersebut

Kamera paling mahal sepanjang pergambaran ni.

Nilah bunganya. Tapi bau die agak busuk tak macam bluebell tadi.

Nak buat kulit album ke ape ni

Antara gambar terbaik kat sana

Naufal yang tengah bank holiday.

Kamera iphone4 pun ade


Dari Loughborough, kami teruih balik ke rumah. Petang tu kami cadang nak buat BBQ kecil-kecilan. Nak buat besaq2 takde tempat bakaq. N then belakang rumah aku tu punyela kecil teramat-amat. Dari pagi, aku dah keluaq beli barang walaupun semua orang tengah bercuti. Memang banyak sungguh kedai tutup. Nasib baik kedai ayam bukak. Beli lebih kurang 40 kepak ayam. Marinate sebelum pergi tengok bluebell. Balik je rumah, start bakar dn Izwan plak start wat nasi goreng. Hanya rumah aku dan rumah lutpi Jr je. Dan syazwan selaku tetamu jemputan.

lama abang kita ni tak usik dapur. Haha.. Smpai dua kuali nasi goreng dimasaknya.

Bersama adib yang tak ikut pergi ladang tu tgh hari tadi..

Hasil ayam yang dibakar di atas Instant BBQ. Sedikit hitam sebab dekat dgn arang.

Selain tu, Ade gak sandwich sardin dan aiskrim yang memang menyebabkan aku sungguh kenyang teramat. Oleh kerana dah penat dari pagi, tak larat nak update blog malam tadi, jadi hari ni baru sempat menulis. Jom study.

Hidung kembang. Haha

Sekian dari syuib0809..

No comments:

Post a Comment