Saturday 21 April 2018

Kenangan sesi 1718

Bismillah.

Sekadar catatan bergambar. Tidak punya banyak masa untuk menulis. Cukup sekadar ingatan akan sesi yang sudah pun tamat lebih awal dari apa yang dijangka. Sesi ini, aku ajar modul tiga dengan permintaan sendiri. Modul yang kerap dilabel seperti budak "kelas belakang", aku secara jujurnya lebih selesa dengan mereka berbanding dipaksa mengajar modul 1 pada sesi sebelumnya. Mengajar orang yang merendah diri, mengakui kelemahan dalam kebijaksanaan lebih menyeronokkan berbanding mengajar orang yang terasa bijak akan kebodohannya. Oleh kerana aku akan lupa, maka aku selitkan secukupnya sebagai rujukan kelak.

Kelas aku sem lepas. Semester ni en. suhaimi yang ajar. Yang aku ingat farhana, nadhirah, umairah, faiz, yus, firzana, AB, haida, Qaisarah.

Kelas favourite aku sem ni. Gila-gila, kuat main2, tetapi punya adab dan hati yang baik. Malah, mereka juga kerap datang ke surau walaupun pakaian mereka "biasa2" sahaja. Emma, emirah, nurin, zati, syafiqah, anas.

Kelas kedua yang aku suka. Cuma akademik memang lemah sikit. Tapi suka dengar cerita dan melayan cerita aku. Haha. aida, aqili, izzah, miza, Q azmi, aini, nani, zaman, husna, syamimi

Kelas paling mencabar sebab semuanya perempuan. Dan hampir setiap kali tutor, perangai semua macam kena senggugut. Haha. Diorang tak banyak cakap kat depan2, tapi kuat mengata kat belakang2. Kiranya macam generasi pelapis makcik bawang. Aisyah, amirah, dayang, ain afiqah, najwa, rasyidah, sakinah dan nazirah.

Kelas ni semua perempuan gak. Tapi takdelah pulak perangai macam atas. Aku ajar sem lepas. Cuma tak sempat tangkap gambar. "kelebihan" mengajar modul 3, memang lebih banyak gadis dari teruna.

Bergambar bersama lelaki kuliah K2. Jumlah diorang hanyalah 19 orang berbanding bilangan keseluruhan yang mencecah 100 orang. Orang yang tak tahu, akan ingat aku "gatal" sebab asyik tangkap gambar dengan pelajar perempuan je, Dah memang lelaki kat matriks ni pupus, nak buat macam mana.

Satusatunya kelas yang seimbang laki perempuan. ni diorang gabung dengan kelas kembar diorang. Lelaki kelas ni baik2. Dan kehadiran diorang berjaya mengurangkan masalah emosi orang perempuan. Tan, Nazreen, Aliff dan Imran.


Maka, itu je dulu.

Sekian dari Syuib0809

No comments:

Post a Comment