Sunday 16 October 2011

GLM, Complex, Acturial

Bismillah..

Macam biasa, biler kamera dah rosak, memang malas sungguh nak berjalan-jalan dan update blog. Minggu lepas, bermulanya minggu yang dipenuhi dengan kelas. Kelas palin ditakuti tentulah kelas complex analysis. Tapi biler masuk, best plak lecturer die. Dan itulah satu-satunya kelas yang aku rasa aku belajar Mathematics semula. Kelas lain, aku tak rasa aku belajar matematik. Dah 2 tahun, akhirnya terasa perbezaan subjek Matematics dan subjek statistics. Oh ye, ni Lecturer complex analysis aku, Prof Dimitrina Stavrova.

Aku rasa ni gambar die masa muda. Orang Bulgaria. Gaya selamba, sekali aku baca die punye biodata, memang gempaks sungguh dan tak sangka dah tua betul

Minggu lepas gak, tetibe aku decide untuk tukar modul. Dengar2 khabar Acturial lagi senang dari Financial, jadi terasa nak tukaq. Mula-mula tak berani sebab takde kawan, rupe-rupenye banyak orang melayu yang tukar dan ambik subjek acturial. Selepas kami di BrainWash oleh Ain dan rakan-rakan, kami pun tukar semuanya ke modul tersebut. Minggu lepas, pergi problem class dan hari ni baru masuk lecturer pertama. Lepas klas, aku pergi library tengok balik topik pertama Acturial tu. 10 muka surat pertama yang aku baca hari ni, memang Menarik!!

Dr Simona Paoli

Gambar di atas ni adalah gambar Lecturer GLM(Generealized Linear Model) aku. Tak tau kenapa. aku agak kesian tengok beliau. Mungkin sebab lecturer baru kot. Selalu tanya soalan, tapi selalu takde respon dari para pelajar. Lepas terangkan sesuatu mesti akan cakap "Are you happy?".. Sekarang ni masa lapang aku sangat banyak. Bayangkan esok satu hari takde kelas. Cuba nak menghabiskan baca Riyadhus Salihin ni, tapi macam tak bersemangat je gayanya. Aduih..

Masa lapang akan membunuh pemuda.

Mari membaca!!

Sekian dari syuib0809.

No comments:

Post a Comment