Monday 30 September 2019

Pindah: September 2019

Bismillah.

Bulan 9 ini, aku disibukkan dengan urusan konvensyen RnD yang diadakan di Hotel Berjaya kat pulau. Macam-macam dramanya. Aku stress, cuma menariknya aku dah tahu apa yang aku akan stress. Persiapannya dah dekat 3 bulan, cuma eksperimen demi eksperimen, macam-macam perkara berlaku. Campurtangan, perubahan dan penolakan. Belum dikira konspirasi. Cukuplah kami je yang tahu.

Jumaat, sebelum majlis perasmian, aku sudah bergerak ke pulau. Oleh kerana tak bawak baju sebab aku tak dapat bilik, aku terpaksa merayau2 sementara menunggu raptai. Habis raptai pertama, pi makan kat area IpG dan solat jumaat di gelugor. Selepas raptai ke dua plak, pi usm dating dengan nik n qasdina. Habis raptai ketiga jam 11.15 malam aku terus bergerak kembali ke rumah. Esoknya jam 5.15 pagi terus bertolak ke pulau dan singgah sarapan di taman tun sardon. Semuanya berjalan lancar kecuali confetti tak meletop.

Baju batik rasmi. Team gimik utama ialah aku, Rodhi dan diketuai ustaz Wan. Menariklah pengalaman ni. Haha. Habis majlis, aku kemas barang dan belah terus. Stress gila. Yang bestnya, esoknya Mak Abah dan nenek datang rumah. Hilang terus stress.


Pindah.

Bulan ni juga, aku sudah isi pindah keluar Quarters dan berhenti bertugas Felo. Selagi tak isi, selagi tu lah duk biar barang-barang, sedangkan dah masuk 3 bulan tak duduk Quarters. Cuma proses pindah ni banyak gak pakai duitnya. Aku bukak dan pasang aircond pun dah kena charge dekat RM300. Menakjubkan. Duk sorang2, tapi rumah 3 biji aircond. Alhamdulillah setakat ni bil belum cecah RM80.

Sebagai ingatan, kita letaklah gambar quarters ni di sini. Biar diingat detik-detik di dalamnya.

Ruang tamu. Langsirnya dicabut

Ruang tamu tempat tengok tv. Tapi aku dah alih meja makan ke sini. 

Aku biarkan sahaja wallpapernya. Cadangnya nak duduk sini 4 tahun je. Tetapi oleh kerana tak jumpa jodoh, maka terbawak jadi 5 tahun lebih.

Dapur. Dapur dia memang cepat gila kotor walaupun tak masak.

Bilik utama.

Bilik solat dan main dgn kucing

Bilik sidai baju.


Mathshopping.

Minggu lepas juga berlansungnya program mathshopping peringkat kolej. Aku yang boring pun design poster biar nampak gempak sikit program. Kalau tak hambar je promosinya. Nah.




Nampak kak kudou belakang tu? Lepak dgn dia, hannan n aminah. Sejam lebih, dapat 4 soalan je. Yang tangkap gambar dengan aku ni budak H1P02. Diyana, Dini dan Asilah namanya.


Big tas tea.

Lepas makan dengan Nik hari tu, aku terus mengidam set talam big tas tea ni. So ajak si Zul dan AbuDzar yang mai kolej. Hari tu makan dengan Nik tak habis, sekali makan dengan diorang tak kenyang plak. Siot. Haha. Malam tu duk sembang plak dengan anak-anak dara. Huhu.

Muka dua2 hensem, baju stylo. Last2 aku yang belanja haha.

Si Qas dan tudungnya

Yang berpurdah tu adalah si Zulfa. Aku rasa aku dah layak buat seminar keluarga bahagia. Kahkahkah.

Dulu zaman belajar, tak pernah makan dengan perempuan sebaya. Dah tua2 ni, rasa lah sikit. Astagfirullah.


Sekian dari Syuib0809.

No comments:

Post a Comment