Friday 12 July 2024

Uzlah Pantai

 Bismillah.

Lama tak menulis seperti dulu. Tiba-tiba dalam perjalanan balik ke teluk intan, idea hadir tatkala lagu ini berkumandang dalam kereta. Kerana itu lagu ini dipilih sebagai background music yang mengiringi




Uzlah di pantai

Lama...

Tak jumpa pengganti

Kerana itu

Mata pena sunyi


Seronok sang ombak

Menyambut aku kembali

Lama rupanya dia menanti

Baru sekarang ada penghuni


Gelojoh kau ombak

Baru senafas kau tanya lagi

Mana perginya kawan yang ini

Seingat wajah singgah bersama

Sumpah kata pasti kembali

Hembus satu pun tiada di sisi


Wahai ombak

Tatkala mereka berjanji

Usah terlalu kau ambil penduli

Mainan mereka mainan kata

Selalu sahaja menjadi dusta

Dalam beribu yang mahu kemari

Hanya aku yang sampai disini


Pelik kau ombak

Berlebih-lebihan engkau merindu

Mungkin semua hati begitu

Sudah berkali aku menyeru

Sikit juga aku bertemu.





Berhentilah

Semua kenangan tertulis di pasir

Mudah sahaja engkau padamkan

Hapuskan juga kisah yang ini

Kalau nanti aku ke mari

Ku sambar ranting menulis kembali


Selamat tinggal ombak

Jumpa lagi nanti





Sekian dari syuib0809


No comments:

Post a Comment